איזה גיל – אודות

ישראל היא קטנה. גם העברית היא שפה נדירה. בהתייחס לכך שהעולם מונה פחות מ10 מיליון דוברי עברית שוטפת, קיימים מקרים רבים בהם אין אינדקס אחד שמרכז נושא גדול תחת אתר אחד. בטח לא שאלות על איזה גיל.

״איזה גיל״, ״מאיזה גיל״ ו״באיזה גיל״ הן שאלות שנשאלות סביבנו יום יום, ועדיין, חיפוש בגוגל ברוב המקרים לא נותן תשובות ישירות וברורות בעברית.

יתרה מכך, גם אם נחפש באנגלית שאלה לגבי גיל, לא תמיד נמצא תשובה טובה, מאחר ולכל מדינה יש את התשובות שמתאימות לה. כך לדוגמה ״עד איזה גיל צריך בוסטר״ – התשובה תהיה שונה בין מדינה למדינה על פי החוקים של אותו מקום.

אז שוב נותרנו כאן, דוברי העברית, עם הזדמנות נוספת לקבל עזרה מהטובים ביותר – אנחנו עצמנו.

איזה גיל
״מאיזה גיל אני יכול לשבת מקדימה?״

יוצא מכך שמאוד קשה לקבל תשובה ברורה לשאלות פשוטות תלויות גיל, ולכן החלטנו לאפשר לציבור לשאול ולענות, ללא מטרות פירסומיות או עסקיות, ככה סתם כי בא לנו. בתכל׳ס, הסיבה שהרעיון לאתר בכלל עלה למודעות שלנו היא כי ראינו הורים צעירים במצבי לחץ שצריכים תשובה מיידית (לדוגמה – הילד רוצה תירס ופשוט אין תשובה ברורה ברשת לשאלה ״מאיזה גיל מותר מרשמלו?״). ראינו גם הורים אובדי עצות לילדים מתבגרים (״אמא אני רוצה לשבת מקדימה״). ראינו אוכלוסיה מבוגרת שתועה לגבי שימוש בתרופות, נהגים חדשים, אנשי חינוך ומי לא.

אז מאחר ובטח יש את כל התשובות בפייסבוק, אבל לא באופן מסודר ותלוי חיפוש, נוצרה כאן הזדמנות לעזור לנו לעזור לעצמנו במציאה מיידית של התשובות (תמיד זה דחוף.. זוכרים/ות?). שלחנו את הרעיון לאתר למספר מכרים ומכרות וקיבלנו מבול של שאלות אפשריות. בשלב זה החלטנו שכנראה הגיע הזמן לתת במה לעצמנו.

מדהים לראות את רוח ההתנדבות של גולשים/ות!

אנחנו מקווים שתמצאו את האתר מועיל, וכן מזמינים את כל מי שיכול/ה לעזור ולתרום לקהילה, להוסיף שאלות, לתת תשובות לשאלות, ולעזור לאתר לרכז את הנושא לראשונה בישראל.

חוץ מזה, ״איזה גיל״ זה גם ״איזו שמחה״.

אז שיהיה שמייח 🙂